torsdag 28 januari 2016

Prematurkläder i långa banor

Prematurkläder är kul att sy. Det blir liksom två innebörder i en, jag får göra det som jag har så stor passion för och få göra letandet för de föräldrar som fått ett litet prematurt barn lite lättare.
Hoppas på att de kan hitta något som de gillar i min lilla webbshop
Det här fina tyget var jag tvungen att ta hem av. Ett mönster som är mjukt i sin framtoning. Inte riktigt vad jag brukar sy i. Det blev en baggydress i de små storlekarna. 40-42, 44-46 och 48-50
Blev några i denna färgställningen också. Härliga pastellfärger, som påminner mig om att snart kommer våren. Sålde en av de rosa overallerna till en kompis som precis blivit mormor till den här lilla söta damen
Jag blir så glad när jag får se kläder som jag gjort på de riktiga små söta miraklena 
Jo, visst jag har ju min docka Lova som jag provar kläderna på, men det är nåt visst att få se kläderna på riktiga små sötnosar 
Köparen blev nöjd med sitt köp, så de kom tillbaka och beställde en overall till ( den vänstra på bilden ).  Jag hade spillbitar som räckte till någon mer overall, så den åkte med i paketet. Kul att få göra en kompis glad ...
När jag sätter mig vid symaskinerna, så flyger tiden iväg. Blir varken hungrig eller trött. Tankarna virvlar runt i huvudet och jag har säkert löst alla världens problem flera gånger om .... Hihi ...
Finns nog bara en lösning på de mesta problemen och det är kärlek och respekt för allt levande
Hade vi alla gjort en liten del av det, så hade allt sett annorlunda ut
Det är faktiskt inte den som har mest som vinner när man dör. Det handlar mer om att den som har gjort mest gott i livet vinner ... En liten tanke bara

Här nere på västkusten, i Ränneslöv har vi strålande solsken just nu och jag bara njuter och känner mig väldigt glad. Önskar alla vänner en riktigt fin vårvinterdag

Hej hopp från Wimsan 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar