söndag 14 maj 2017

Händelserik vår

Vår ... eller vad man nu kan kalla den för ? 
Mars och April har rullat förbi i alla fall och nu är vi i mitten på Maj. Jag har försökt att locka fram våren med att sy somriga plagg, såsom klänning till mig med fjärilar på
Både solen och värmen lyste dock med sin frånvaro. Trots det känner jag mig väldigt inspirerad när jag hinner vara i mitt syrum och få vara kreativ. 
Min tid har gått åt till att studera administration och företagsekonomi. Vilket har varit jättekul, men om två veckor är jag klar med studerandet och jag ska börja på ett nytt jobb, eller förresten det blir två nya jobb, eller egentligen tre jobb ....
Hur hänger det här ihop då ? Jo, jag ska börja jobba på fritids som barnskötare. Spännande utmaning, så det ser jag fram emot. Kommer dock sakna mina gamla kollegor på småbarnsavdelningen Blomman och barnen såklart. Trivdes så himla bra där, men min rygg gillade inte att jag bar på barnen när de var ledsna ....
Det andra jobbet är som Tupperwarekonsulent och det får jag säga är ett jätteroligt jobb. Jag träffar många nya människor och får visa alla fina hållbara produkter, som Tupperware har. Jag jobbar så mycket som jag själv vill och tjänar lite extrapengar. De kommer väl till pass nu när vi ska fortsätta med renoveringen av vårt hus...
Det tredje jobbet har med min sömnad att göra och det längtar jag allra mest till faktiskt
Trumvirvel tack .......

FRÅN OCH MED DEN 1JUNI KOMMER WIMSAN KIDS FINNAS MED I WILDA EKOLOGISKT BUTIK I LAHOLM
Där kommer finnas alla de plagg och andra textila barnprodukter som är ekologiska, som jag gör. Det här är en dröm som går i uppfyllelse för mig, att få visa och sälja mina produkter i en riktig butik. Nu är dock butiken inte min, men det gör inget för ägaren av Wilda Ekologiskt är en mycket härlig och fin människa. Catrin heter hon och jag ser verkligen fram emot vårat samarbete i butiken. Det finns en kvinna till i denna mysiga butik i Laholm, som heter Helen. Vi har jobbat ihop ett tag för många år sedan och det var lite lustigt att vi bägge har flyttat till Laholms kommun efter att ha bott i Halmstads kommun innan. Världen är bra liten minsann och jag är övertygad om att man träffar på olika människor i livet av en viss anledning. 

De här somriga t-shirtarna får avsluta mitt blogginlägg för idag

Önskar alla en riktigt fin vårdag / kram till alla som vill ha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar