måndag 5 juni 2017

Kavalkad ... vad händer sen ?

Våren är snart slut och vi har gått in i sommarens månader. Känns härligt med all grönska och fina blommor som bara vill göra oss glada. 
Jag har läst färdigt på skolan och nu ska jag snart börja i skolans värld med lite större barn. Med andra ord ska jag jobba på fritids. Ska bli spännande ...
Våren har också inneburit ett helt nytt samarbete med Catrin på Wilda Ekologiskt i Laholm. 
Det började med att jag fick hänga mina prematurkläder i ekologiska tyger i hennes butik och nu har vi utökat samarbetet med att även större storlekar ska finnas i butiken. Snart kommer jag även att få stå i butiken någon dag i veckan .... känner mig lycklig, för en dröm har gått i uppfyllelse. 
Mina kläder i en butik i mysiga Laholm och dessutom i en butik som är väl värd att besöka både en och många gånger. 

En del kläder har jag redan hängt dit, men mer kommer det att bli
Enfärgade bodys i storlek 50, 56 och 62. Kommer att finnas fler färger, väntar bara på knapparna som jag har beställt. 
Underbara päron i en byxa med korta ben

Dregglisar i olika färger och mönster
T-shirtar till de lite större barnen, storlek 86, 92 och 98 och mer kommer det att bli. Har en del nya tyger och några som är på väg in i ekologiska tyger och även GOTS-certifierade. Nu är det bara att sy så det glöder och det är jag ju inte ledsen över ....

Jag tog mig tid att sy en klänning till mig själv, händer inte så ofta, men man ska aldrig säga aldrig. Den här modellen har blivit en favorit, så det lär bli fler ...
Är inte alls förtjust i att ta bild på mig själv, så ni får ta det som det är
Ekologiskt tyg med spets i nederkanten, snygg detalj tycker jag 

Det var allt för denna gången, nu ska jag fortsätta sy
Ha det gott / ses snart igen 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar